woensdag 15 juni 2011

Vertelkabouter



Vandaag heeft dit vertelkaboutertje een nieuw huis gekregen bij een van de juffies van het KDV. De afgelopen weken werkte ik regelmatig aan haar en het leuke was dat ik vantevoren eigenlijk nog niet goed wist hoe ze zou gaan worden. Ik maakte weer gebruik van hetzelfde patroon als voor Christoffeltje, maar doordat ik andere 'restjes' gebruikte ontstond er een heel ander kaboutertje. Het jasje is een restje van een rokje en het haar maakte ik van Puppengarn dat overgebleven was van een twee jaar geleden gemaakt knuffelpopje. Het broekje is van een stukje groen flanel en de schoentjes van groen sprookjesvilt. Het werd mij al wel vrij snel duidelijk dat het geen kaboutermannetje ging worden, maar een meisje. Ik weet niet goed waarom, maar het 'gebeurde gewoon'.

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...