woensdag 19 maart 2014

Twee lieve mompelmannetjes/kabouters


Voor de adventsmarkt (ja, ik ben op tijd) ben ik alweer begonnen met het bedenken van wat ik wil gaan maken. Nu wil ik een heleboel kaboutertjes gaan maken van kegelpopjes. Daarvoor ben ik bezig met het maken van een goed basispatroon dat bij de maat kegelpopje past. Dat is dus een beetje knip- en paswerk.
Omdat ik toch ook wel nogal in een lente-stemming ben, besloot ik eerst twee lentekabouters te maken. Eentje voor Norah en eentje voor het vriendinnetje dat vanmiddag is te spelen. De dames zijn er erg blij mee.

En zo is dus het basispatroon gemaakt en kan ik verder gaan met bedenken....wordt vervolgd.....

Is er trouwens iemand die weet waar de naam 'mompelmannetje' vandaan komt??

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...