zondag 20 november 2016

'IJslandse' trui naar Noors patroon


Het was even wat werk, ook het draadjes wegwerken. En hoelang ik erover gedaan heb, weet ik eigenlijk niet meer. Maar hij is AF!!!

Deze trui breide ik naar dit patroon van Garnstudio met Cotton Merino van Drops. Dit is een fijn zacht garen, blijft ook mooi vorm. Wij krijgen alledrie kriebels van veel wolleng garens, maar van deze mix niet. De wol voor dit garen is mulchvrij (volgens Garnstudio, heb ik nagevraagd) en is afkomstig van Zuid-Amerika.

Het patroon voor de paardjes kreeg ik van een aardige Zweedse mevrouw. Ik had haar gemaild nadat ik het borduurpatroon had gezien op Pinterest.

Eigenlijk 'hoort' een IJslandse trui gebreid te worden met mooi IJslands garen, maar ik ben bang dat dat niet gedragen wordt. Daarom deze oplossing. En hij is echt leuk geworden. Staat supergoed.

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...