dinsdag 25 januari 2011

De geboorte van....





Met een geleend jurkje (van pop Zusje) en een tijdelijke naam wacht zij nu op het moment dat ze in de armen van haar poppenmama mag zijn.
Dit duurt nog wel even (lees: 25 augustus pas) en in die tussentijd zal zij een garderobe krijgen.

Hieronder nog een stukje 'making of'....




De oogjes zijn geborduurd.

Vervolgens was het kapsel aan de beurt. Het maken van het 'mutsje' was geen probleem. Dit heb ik gemaakt naar dit voorbeeld.








 Vervolgens moesten de haren aangezet worden en het kapsel gevormd.
Op het web had ik zoveel mooie voorbeelden gezien en eigenlijk wilde ik zoiets als de poppen hier of hier of hier. Dus een kapseltje met korte vlechtjes of staartjes en net echt haar.





Voor de vlechtjes maakte ik eerst twee staartjes die ik vervolgens invlechtte en vastzette met elastiekjes van het Kruitvat.
Voor het maken van dit poppenkind heb ik de handleiding op het ceedeetje van Zonnekindpoppen en diverse uitleggen en voorbeelden op het internet. Daar kon ik veel informatie vinden.


P.s. de naam Runa betekent Geheime Spreuk, ze moet nog eventjes geheim blijven......

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...