dinsdag 28 juni 2011

Kadozakjes

In de 2e week van juni plaatste Sigrid een tutorial voor rugzakjes. Een projectje dat momenteel hoog op mijn verlanglijstje staat om te maken voor Norah. Dit wordt het 'verrassingstasje' dat mee gaat in de auto op weg naar onze vakantiebestemming.

Het bracht mij op een ander idee en dat heb ik het afgelopen weekend eerst ten uitvoering gebracht: kadozakjes. 


Omdat ik niet de blije eigenaar ben van een zogenaamde 'locker' heb ik de zijkanten met een kartelschaar geknipt (euhm, Fokke dan, de schaar knipte nogal zwaar) en vervolgens dubbelgeslagen en even gestikt.


Daarna een tunneltje gemaakt


De zijkanten op elkaar


Een koortje erin met een knoopje aan een kant, kan natuurlijk ook aan beide kanten een knoopje. Eventueel met een transfer een plaatje erop strijken (heb ik gedaan) of er iets op borduren en je hebt een kadozakje. Of (iets groter) te gebruiken als knikkerzak of knijperzak of......
Ik heb er drie blanco gelaten, want deze ga ik gebruiken voor het wassen met wasnoten.



Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...