zaterdag 22 december 2012

4e advent




De seizoenstafel begint al een aardig familieproject te worden. Mijn moeder en ik maken allebei graag de mooie figuren van wolvilt en mijn vader vindt het leuk om ons bij te staan met de accessoires. Zo maakte hij voor ons allebei vorig jaar al een kribje van een blokje hout. Voor mijn moeder maakte hij een kerststal van karton. Het karton zie je trouwens niet meer.
Dit jaar maakte hij voor ons een klein stalletje van triplex. Het lampje dat jullie zien hangen maakte hij van een klein balkje welke hij uitboorde (? klopt dat paps?) en waar hij een ledlampje in bevestigde. Het geeft echt een beetje een gelig licht. 
Jullie zullen begrijpen dat Norah het erg leuk vindt om met de seizoenstafel te spelen. Regelmatig komen er dan ook allerlei 'bijzondere' figuren op kraambezoek bij het kindeke.
Op onderstaande foto is dat de kat bijvoorbeeld, alhoewel die uit zichzelf even langs kwam, iets wat ze bijna nooit doet. Denk dat ze meer mijn aandacht wilde toen ik eea even ordende voor de foto. 





Op school maakte dochterlief een kerststalletje van papier. Hmm, hier niet helemaal goed te zien, maar het staat rechts achter de lichtdragertjes. Oh ja, waar poeslief zit, zijn de drie koningen onderweg.  Haha, opbouwen van een adventstafel is soms best een beetje lastig met een lieve kleuter die het allemaal zo prachtig vindt en het liefst alles tegelijk erop ziet. Waarom dat is? Ze wil het verhaal graag beleven en naspelen. Op school is dit een intense tijd en de seizoenstafel helpt om eea te verwerken. 
Och, dan zetten we toch alles wat eerder neer??

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...