woensdag 13 februari 2013

Bakken en bakvormen

Ons brood bak ik (bijna) dagelijks. Met behulp van een BBM waar ik al jaren plezier van heb en waar ik heel erg blij mee ben. Niet alleen vanwege het bakken, maar vooral vanwege het kneden. Alhoewel het natuurlijk heerlijk is om met je vingers in dat deeg te porren en kneden, is dat voor mij niet doenlijk (net zoals dat ik het natvilten niet goed voor elkaar krijg), de spieren in mijn vingers houden dat niet lang genoeg vol. Maar daar heb ik de BBM dus als oplossing voor. Ander groot voordeel is dat het apparaat ervoor kan zorgen dat er 's ochtends vers brood is zonder dat je daarvoor 's nachts nog handelingen moet verrichten. Kortom: een tevreden gebruikster. Maar, maar, maar, brood gebakken in een oven is nog veel lekkerder. Daarom:


Een ovenheerlijk broodje, gebakken met meel/bloem dat ik kocht bij mijn vaste leveranciers: Hoeve Eiteweert


Even een beetje extra reclame voor deze geweldige mensen moet kunnen vind ik. Volgens mij kom ik al bijna 10 jaar bij hen voor mijn spulletjes. In ieder geval hebben zij hun bedrijfje nu zo'n 11 jaar en wonen wij er 10 jaar in de buurt, toen ik in dit huis al vrij snel een BBM kocht (of had ik hem ook al in mijn vorige huis?).

Dit bakblik kocht ik twee weken geleden ook bij hen en ik vind hem helemaal super! Omdat mijn oude aan vernieuwing toe was, was ik dus op zoek naar een nieuwe, liefst naadloos. Deze is echt helemaal fijn. De cakes en broden die ik er tot nu toe mee gebakken heb, komen er allemaal geweldig mooi uit. Hij is mooi sterk en volgens mij oerdegelijk. Enig nadeel: niet in de vaatwasser. Nou ja, als dat alles is?

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...