vrijdag 13 december 2013

ZeepinSok


Een zeepje en een gebreid jasje van 100% wol. 
Tijdens het wassen vervilt de wol, werkt als een scrub.

De zeep kocht ik gewoon in de winkel, je kunt dan jouw favoriete zeep kiezen. Dan zet je op sokkennaalden (of een rondbreinaald als je dat prettiger vindt) een aantal steken op. Ik zette 24 steken op. Dan ga je rondbreien totdat het jasje ruim om het zeepje past. De draad door de steken halen en aantrekken. Dan is 1 kant dicht. Vervolgens stop je de zeep erin en haal je een draad door de steken aan het open einde. Deze trek je ook aan. Even dicht naaien, vastzetten en afhechten. Op de computer kun je dan een leuk labeltje maken, printen, op maat snijden, vastplakken. En klaar is je kadootje.

Het is natuurlijk helemaal leuk als je het zeepje ook nog eens zelf maakt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd (zeep maken bedoel ik).

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...