zondag 10 januari 2016

Moebiussjaal en hoofdband

Soms heb je van die dingen die je tijden lang simpelweg niet lukken.
Qua brei-ervaring was er geen enkele reden waarom ik deze moebiussjaal niet had kunnen breien. Ik had het echter niet in de vingers op de een of andere manier.


En nu ineens, had ik hem zomaar opgezet en gebreid. De eerste toer na de opzet was even het lastigst. Daarna was het appeltje eitje.
Ik gebruikte geen bestaand patroon, maar breide 5 toeren recht en 5 toeren averecht, om en om, tot de gewenste hoogte. Voor het opzetten gebruikte ik de methode van Cat Bordhi, bij vele breisters zeker bekend. 


Voor het afkanten gebruikte ik deze Russische methode. Het geeft een mooi egaal en elastisch resultaat.

Deze set werd een verjaardagscadeau, vandaar ook de kaart, de Glühweinkruiden en het zelf versierde verjaardagskaarsje

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...