maandag 8 mei 2017

Seizoenstafel lente school


Vandaag paste ik de seizoenstafel in de hal van school aan. Soms is het een beetje materialen bij elkaar zoeken. Een andere ouder leverde de lappen, de kip (deze maakte ik enkele jaren geleden voor de school), bloemenkinderen, boompjes en vijver waren al aanwezig. In een glazen melkfles zette ik takken van een berk. Die zijn nu erg mooi zo met de jonge blaadjes. Aan de wand prikte ik een afbeelding van een lentefee. Voor volgend jaar moeten we maar eens een mooie stoffen lentefee maken. Volgende week komen er papieren duifjes in de takken te hangen. Die zijn al wel gemaakt, maar daar heb ik nog geen foto van. Hier kun je zien hoe ze eruit gaan zien en vind je ook een werkbeschrijving.
Het is de bedoeling dat er dan de woensdag voor Hemelvaart papieren bloemen bij komen. De kinderen hebben daarna een week vakantie en als ze dan terug komen, is het Pinksteren geweest en zal vrijdags het Pinksterfeest met de meiboom op het plein worden gevierd.

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...