zaterdag 28 december 2019

Werk in uitvoering enzo


Ontwerpen is een creatief en dynamisch proces. Ideeën opdoen door om je heen te kijken, door te lezen, door te ervaren, door te voelen en door te ruiken. Ik leef zelf heel erg in het jaargetijde waarin ik mij op dat moment bevindd, vooruit werken voor een volgend seizoen vind ik lastig. Maar daar zijn trucjes voor. (Prenten)boeken lezen over een ander jaargetijde bijvoorbeeld. Alleen, het is niet zoals het voor mijzelf het prettigst werkt omdat ik het simpelweg fijner vind om volop in het jaargetijde van het moment te zijn, met alles wat daarbij hoort. Zo komt het dus dat de patronen die ik maak vaak voor jullie te laat uitkomen om nog voor dat jaargetijde te maken. Daartegenover staat dat je juist meer tijd hebt om het alsnog te maken voor het seizoen een jaar later en je zelf je moment kunt kiezen. Momenteel werk ik aan vier patronen tegelijk. Sint Lucia en Sint Maarten/Sinterklaas moeten nog uitgeschreven worden, iets voor Sint Maarten en een voor in de wintertijd. Daarnaast teken en schrijf ik alle ideeën die in mijn hoofd opborrelen op. Het ontstaan van een ontwerpje/patroon voelt echt alsof een idee geboren wordt en tot leven komt. En met een goed basispatroon kun je heel veel andere mooie dingen maken. Voor mij is dat onder andere de basis van Tatatoek die ik een paar jaar geleden al eens maakte en uitschreef.

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...